Mijn (technische)bevindingen met de I-neb zijn tot op heden niet zo geweldig verlopen, ondanks het vriendelijke gebruik en de korte tijd die je met het vernevelen kwijt bent.
.
*Op 8 juli 2013 kreeg ik voor het eerst de I-neb, waar ik heel happy mee was. Het werkte allemaal prima totdat het apparaat geen piepje meer
liet horen dat het medicijn verneveld was. Dan ga je toch wat langer vernevelen, maar na 20
minuten met hetzelfde resultaat. Uiteindelijk bleek hij het medicijn niet meer te
vernevelen. Je hoorde wel de trilling, maar niet dat hij iets afgaf
(blaasgeluidje voordat je inademt). Het vreemde van alles is dat de I-neb geen
meldingscode hiervoor heeft en ik amper tot geen medicijnen binnen heb
gekregen, waar ik wel last van heb gehad. Best wel een kwalijke zaak. Het is ook moeilijk te zien of en hoeveel medicijnen er nog in het glaasje zit. Daarnaast duurde het opladen van de accu in plaats 3 uur
ineens 7 uur, dat ook al niet klopte. Na contact te hebben gezocht met Romedic, werden eerst alle schoonmaakprocedures doorgenomen (want daar ligt het
altijd aan) , dat ook geen baat bleek te hebben. Na weer gebeld te hebben kreeg ik na contact te hebben gehad met
Angela van Romedic een leen I-neb toegestuurd. De defecte I-neb kon ik terugsturen.
*Op 22 oktober ontving ik de leen I-neb, en geheel onverwachts vertoonde deze op 31
oktober hetzelfde probleem! Nu herkende ik op tijd dat ik geen medicijnen
binnenkreeg. Ik wist waar ik op moest letten. Gelukkig had Patrick nog een E-flow, want zelf heb ik de E-flow
bij Romedic moeten inleveren. Niet handig.( Patrick heeft colistine moeten vernevelen na zijn longtransplantatie bij een beginnende longontsteking).
*Op 1 november had ik weer contact met Romedic, die dit probleem
niet eerder had meegemaakt. Wel beaamde ze het dat het een slechte zaak was dat de I-neb geen storingscode aangaf. Ze konden me geen andere I-neb toesturen, maar in
ieder geval wel extra meshes behorend bij de E-flow van Patrick zodat ik ook pulmozyme kon vernevelen. Romedic zou proberen de defecte I-neb die door mij was teruggestuurd, uit te lezen op technische fouten, en mij weer berichten over het vervolg.
*Op 4 november belde Romedic. Mijn I-neb bleek voor
reparatie/controle al naar Engeland te zijn gestuurd en ik beschikte nog over de leen
I-neb die niet functioneerde. De afspraak werd gemaakt dat Romedic bij mij thuis zou komen om uit te sluiten dat mijn
ademhaling niks te maken had met de defecte I-nebs. En wat bleek, met de ademhaling, de huidige onderdelenset en met zelfs een nieuwe onderdelenset was alles dik in orde!!! Daar lag het probleem niet. Het was gewoon een defecte I-neb. Voor de zekerheid had Romedic een nieuwe I-neb meegenomen. Omdat ik wel een reserve vernevelaar nodig heb, heb ik een standaard apparaat ontvangen (compressor), zodat Patrick zijn eigen vernevelaar heeft.
Het bijsmaakje aan dit verhaal is dat je door de opstelling van de leverancier aan je zelf gaat twijfelen, terwijl het probleem uiteindelijk bij het apparaat bleek te liggen.
Nadat ik het CFcentrum op de hoogte had gesteld bleek het probleem met de I-neb niet geheel onbekend! Nu maar zolang mogelijk gebruik blijven maken van mijn (nog)functionerende derde I-neb!!
Volgende keer weer leuke verhalen hoor! Claudia
2 opmerkingen:
Heb hetzelfde meegemaakt. Deze Limburgers doen net alsof wij gek zijn. Zou goed zijn als een arts zich ermee gaat bemoeien.
Ik was in het begin ook erg blij met de Ineb maar na een half jaar begon het gedonder. Spraytijd erg lang, steeds langer. Nieuwe mesh, zelfde probleem, leenapp. Ook weer het zelfde probleem. Kon hem wel in een hoek smijten.
Gebruik nu voor alles de eflow ;) en dat gaat tot nu toe goed.
Sprayen ok maar dan moet de apparatuur het wel doen! Succes,
Een reactie posten