Ik ben Patrick, heb CF met diabetes en stond 2 jaar en 4mnd op de wachtlijst. In Juni 2007 ben ik getransplanteerd. Ik ben getrouwd met Claudia, ook CF-er. Segregatie? We zijn vaak op pad met onze motoren.
Translate
vrijdag, juli 24, 2009
op de bok...
Van de week de aanhanger achter de auto gehangen en toen naar Friesland gereden om de aanhanger terug te brengen naar Kootstertille. Achter een auto lijkt het een kleine aanhanger natuurlijk. Met de snelheid moest ik dan ook oppassen want in de spiegels zie je de aanhanger niet eens. Als ik weer een auto met caravan tegen kwam, oh ja, niet zo snel rijden ik heb zelf ook een aanhanger bij me. Later in Drachten een motorkrik gekocht. Een gebruikte, want nieuwe zijn niet goedkoop. 's Avonds rond zeven uur was ik weer thuis.
Woensdag de dag van de waarheid. De slechte achterband heb ik al laten zien in mijn vorige bericht, nu dan een actiefoto....
Het was wel een beetje eng om de motor zo hoog op te krikken. Het evenwicht was geen probleem, maar de motor gaat wel heen en weer zodra ik bezig was met de motor.
Om het wiel te vervangen moest de remklauw los gemaakt worden. Die remklauw kon ik nergens kwijt. Dat leverde op dat ik de hele rechter achterkant moest demonteren. De montage van de trekhaak was de boosdoener.
Het wiel is uiteindelijk vervangen, de remschijf is vervangen en de remklauw gereviseerd. Voorlopig hoeft het achterwiel er niet meer uit. Ben 2 dagen bezig geweest, maar het resultaat mag er zijn. Nieuwe achterband, dikkere remschijf, nieuwe remolie en een remklauw die weer goed functioneert.
Vandaag ook een testdrive gemaakt, remweg is zeer zeker korter, wegligging zoals het hoort. Als je niet naar een dealer wilt gaan moet jezelf het onderhoud doen. Gelukkig ben ik daarvoor technisch genoeg.
Claudia was nog even op controle geweest bij de gipskamer in de Radboud. Het drukverband mocht eraf, maar 6 weken moet ze rustig aan doen met haar arm. Ook geen motorrijles voorlopig. Het is beter dat er niet nogmaals problemen met haar arm optreden, want dan is ze verder van huis.
We doen lekker rustig aan, en als de zon schijnt er lekker van genieten.
See you...
PatjeXXX
dinsdag, juli 21, 2009
Scheurtjes...
Het weekend druk bezig geweest met poetsen van de motor. Na een retourtje Denemarken was ie wel behoorlijk vies geworden. Al het chroomwerk controleren, zo ook de uitlaten, en vooral aan de zijde waar het achterwiel zich bevind. Ook even de velg schoonmaken, zie ik tot mijn verbazing een flinke scheur in de achterband. Na het wiel een paar keer rond gedraaid te hebben kom ik tot de conclusie dat de achterband in zeer slechte staat verkeerd. Een grote scheur van profielgroef naar de andere en een 4 tal kleine scheuren die ook aan het einde van een profielgroef beginnen. En ik maar denken "wat stuurt ie toch rot door een rechterbocht". Aan de linkerkant zit "maar" 1 scheurtje.
Dat was wel even een verrassing, stel dat ik een klapband had gekregen onderweg naar Denemarken... Gelukkig niet dus.
Maandagochtend kwam een taxateur voor de motor, de afspraak was al eerder gemaakt. Een bedrag krijg ik nog te horen, hij moest nog wat nakijken en rekenen. Als het maar een redelijk bedrag is, dat al ik schade krijg dat ie niet meteen total loss is. De taxatie geldt voor 3 jaar. Waarschijnlijk moet er wel een alarm gemonteerd worden, voorwaarden van de verzekeraar (KNMV).
Vorige week woensdag was Claudia gevallen en met haar handen heeft ze de val proberen te breken (woord speling). Het geval was dat ze in haar linker arm, de ellepijp, een scheurtje op liep.
Donderdag was er een controle in de gipskamer van de Radboud. Ze heeft geen gips hoor, aan een scheurtje doen ze niets, alleen even met drukverband intapen en klaar. Pijn heeft ze wel veel gehad, omdat het botvlies beschadigd was geraakt. En dat is erg gevoelig. De dag erna had ze theorie-examen voor de motor dat al drie weken vaststond. Met pijnstillers en een chauffeur heeft ze het papiertje gehaald! Ik heb dezelfde avond voor haar gekookt (uiteten genomen).
Vandaag de aanhanger terugbrengen naar Willen en Bi. Meteen een hydraulische motorkrik ophalen. Dit is nodig om het achterwiel te wisselen van de motor. Zonder motorkrik wordt het niets, omdat door de trekhaak die erop zit ik anders de hele achterkant van de motor moet demonteren. Als de motor hoger staat kan ik het achterwiel eronderuit laten zakken. Moet minder tijd kosten....
Maar zoals gewoonlijk zal ik toch wel een probleem tegenkomen dat vertragend zal werken.
Wat betreft de achterband van de motor, ik heb de importeur aangeschreven want ik vind dit probleem een productiefout. Profieldiepte genoeg en geen ouderdomscheurtje in de wang van de band. Het lijkt erop dat de band moeite heeft met het gewicht van de motor, hoewel deze ruim 400 kilo moet kunnen dragen. Ik zie wel wat de reactie wordt.
See you..
PatejXXX
Dat was wel even een verrassing, stel dat ik een klapband had gekregen onderweg naar Denemarken... Gelukkig niet dus.
Maandagochtend kwam een taxateur voor de motor, de afspraak was al eerder gemaakt. Een bedrag krijg ik nog te horen, hij moest nog wat nakijken en rekenen. Als het maar een redelijk bedrag is, dat al ik schade krijg dat ie niet meteen total loss is. De taxatie geldt voor 3 jaar. Waarschijnlijk moet er wel een alarm gemonteerd worden, voorwaarden van de verzekeraar (KNMV).
Vorige week woensdag was Claudia gevallen en met haar handen heeft ze de val proberen te breken (woord speling). Het geval was dat ze in haar linker arm, de ellepijp, een scheurtje op liep.
Donderdag was er een controle in de gipskamer van de Radboud. Ze heeft geen gips hoor, aan een scheurtje doen ze niets, alleen even met drukverband intapen en klaar. Pijn heeft ze wel veel gehad, omdat het botvlies beschadigd was geraakt. En dat is erg gevoelig. De dag erna had ze theorie-examen voor de motor dat al drie weken vaststond. Met pijnstillers en een chauffeur heeft ze het papiertje gehaald! Ik heb dezelfde avond voor haar gekookt (uiteten genomen).
Vandaag de aanhanger terugbrengen naar Willen en Bi. Meteen een hydraulische motorkrik ophalen. Dit is nodig om het achterwiel te wisselen van de motor. Zonder motorkrik wordt het niets, omdat door de trekhaak die erop zit ik anders de hele achterkant van de motor moet demonteren. Als de motor hoger staat kan ik het achterwiel eronderuit laten zakken. Moet minder tijd kosten....
Maar zoals gewoonlijk zal ik toch wel een probleem tegenkomen dat vertragend zal werken.
Wat betreft de achterband van de motor, ik heb de importeur aangeschreven want ik vind dit probleem een productiefout. Profieldiepte genoeg en geen ouderdomscheurtje in de wang van de band. Het lijkt erop dat de band moeite heeft met het gewicht van de motor, hoewel deze ruim 400 kilo moet kunnen dragen. Ik zie wel wat de reactie wordt.
See you..
PatejXXX
Abonneren op:
Posts (Atom)