Het weekend druk bezig geweest met poetsen van de motor. Na een retourtje Denemarken was ie wel behoorlijk vies geworden. Al het chroomwerk controleren, zo ook de uitlaten, en vooral aan de zijde waar het achterwiel zich bevind. Ook even de velg schoonmaken, zie ik tot mijn verbazing een flinke scheur in de achterband. Na het wiel een paar keer rond gedraaid te hebben kom ik tot de conclusie dat de achterband in zeer slechte staat verkeerd. Een grote scheur van profielgroef naar de andere en een 4 tal kleine scheuren die ook aan het einde van een profielgroef beginnen. En ik maar denken "wat stuurt ie toch rot door een rechterbocht". Aan de linkerkant zit "maar" 1 scheurtje.
Dat was wel even een verrassing, stel dat ik een klapband had gekregen onderweg naar Denemarken... Gelukkig niet dus.
Maandagochtend kwam een taxateur voor de motor, de afspraak was al eerder gemaakt. Een bedrag krijg ik nog te horen, hij moest nog wat nakijken en rekenen. Als het maar een redelijk bedrag is, dat al ik schade krijg dat ie niet meteen total loss is. De taxatie geldt voor 3 jaar. Waarschijnlijk moet er wel een alarm gemonteerd worden, voorwaarden van de verzekeraar (KNMV).
Vorige week woensdag was Claudia gevallen en met haar handen heeft ze de val proberen te breken (woord speling). Het geval was dat ze in haar linker arm, de ellepijp, een scheurtje op liep.
Donderdag was er een controle in de gipskamer van de Radboud. Ze heeft geen gips hoor, aan een scheurtje doen ze niets, alleen even met drukverband intapen en klaar. Pijn heeft ze wel veel gehad, omdat het botvlies beschadigd was geraakt. En dat is erg gevoelig. De dag erna had ze theorie-examen voor de motor dat al drie weken vaststond. Met pijnstillers en een chauffeur heeft ze het papiertje gehaald! Ik heb dezelfde avond voor haar gekookt (uiteten genomen).
Vandaag de aanhanger terugbrengen naar Willen en Bi. Meteen een hydraulische motorkrik ophalen. Dit is nodig om het achterwiel te wisselen van de motor. Zonder motorkrik wordt het niets, omdat door de trekhaak die erop zit ik anders de hele achterkant van de motor moet demonteren. Als de motor hoger staat kan ik het achterwiel eronderuit laten zakken. Moet minder tijd kosten....
Maar zoals gewoonlijk zal ik toch wel een probleem tegenkomen dat vertragend zal werken.
Wat betreft de achterband van de motor, ik heb de importeur aangeschreven want ik vind dit probleem een productiefout. Profieldiepte genoeg en geen ouderdomscheurtje in de wang van de band. Het lijkt erop dat de band moeite heeft met het gewicht van de motor, hoewel deze ruim 400 kilo moet kunnen dragen. Ik zie wel wat de reactie wordt.
See you..
PatejXXX
Geen opmerkingen:
Een reactie posten