Translate

donderdag, juni 28, 2012

het was leuk!

Afgelopen zaterdagochtend bracht ik eerst Bram naar zijn logeeradresje. 's Middags gingen we met zon en de motoren op weg naar ons logeeradresje in Hardenberg. Patrick had een leuke route uitgestippeld, we hadden tenslotte een beetje vakantie. Het verblijf was een b&b met vele extra's, echt super. De keukentafel was al gedekt en de koelkast gevuld. Een heel goed idee om een dagje toeren te combineren met twee overnachtingen! Zo kom je uitgerust aan en ga je een stuk uitgeruster weer naar huis, dan dat je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het motorrijden bent.


Zondagochtend troffen we 9 motorclubleden aan met 7 motoren op een verzamelplek in Meppel.  Echte bikkels (en 1 bikkelin..), want het zou een regendag worden en regenen deed het al. Wel jammer maar daardoor niet minder gezellig. Patrick nam het voorrijden al na een minuut van iemand anders over, terwijl hij de rit niet kende, maar dat ging allemaal prima met de Garmin. Gelukkig konden we met elkaar babbelen via de headset in de helm, zodat we toch nog een beetje 'samen' waren. Een man bij het benzinestation vroeg nog aan Patrick of je daarmee ook eten kon bestellen,  ha.
De rit was zo mooi dat iedereen het een leuk idee vindt om de rit dit jaar nog eens over te doen met een zonnetje erbij! De lunchstop was lekker lang om met warme chocomelk en een gevulde maag bij te komen om daarna, in een regenstopje weer verder de omgeving te verkennen. Ik had nog niet eerder zoveel grote bossen gezien, echt heel mooi. Tegen de namiddag kwamen we aan bij een Chinees restaurant in Ommen waar we genoten van een smaakvol warm en koud (sushi)buffet. Patrick en ik reden tegen 20:30 uur terug naar ons adresje in Hardenberg, waar ik na twee koppen thee nog net het bed kon vinden en Patrick al snel geen respons meer van mij kreeg. Ik was kaputto. De volgende ochtend vertrokken we bijtijds zodat Patrick niet eerst naar huis hoefde maar rechtstreeks naar rijschool Nivo XL kon om nog behendigheid met de motor te oefenen. Ik reed natuurlijk wel naar huis om bij te komen van een kort maar krachtig weekend en om nog ff na te genieten....

Patrick heeft volgende week een intensieve spannende week met 3 examens voor de motor!
Maandagmiddag examen bijzondere verrichtingen in Utrecht (nog geen goed gevoel over), woensdag om 08:00 uur examen rijproef in Zwolle en vrijdagmiddag theorie in Nieuwegein. Gelukkig kan Patrick dinsdagavond bij mijn broer in Dronten overnachten zodat hij niet al om 05:15 uur de weg op hoeft.

ons huisje

Geen opmerkingen: