Translate

donderdag, augustus 20, 2009

Controle Roosje..

Vandaag samen met Roos naar de dierenarts geweest. Hij was verbaasd over het snelle herstel van Roos. Voor de operatie zagen we het een beetje somber in, maar achteraf is het gelukkig mee gevallen.

Zondag gaan we met Wi en Bi naar burgers-bush. Het wordt mooi weer dus gaan we met de motor.

Vandaag zijn voor de motor een nieuwe koppeling en motorolie binnen gekomen, (via Ebay) weer wat te sleutelen. De koppeling is van een V-max, maar die past ook in een Venture. Een V-max heeft 140 pk een Venture "maar" 95. Mag voor de koppeling geen probleem zijn.
Aan originele onderdelen van Yamaha is wel aan te komen hoor, maar bij de dealer betaal je de hoofdprijs. Alles moet gewoon goed zijn, en als een koppeling slipt ben ik niet tevreden. Kleppendekselpakkingen en balhoofdlagers moeten ook nog vervangen worden. Ook klusjes die tijdrovend zijn. Onderdelen van de V-max en Venture zijn grotendeels gelijk. Het motorblok van de Ventue is een opgeboorde van de V-max. Van 1200 naar 1300cc. Helaas passen de carburateurs van een V-max niet op een Venture, anders had mijn Venture ook 140 pk gehad.

Ik kijk in ieder geval uit naar de zondag, en maandag zie ik Wi en Bi weer. Dan gaan we nog wat foto's maken voor de YamahaVenture website en dinsdag ben ik dan weer eens een keer in Groningen voor controle. De fietstest i.v.m. mijn hoge hartslag gaat niet door. Wel is mijn hoge hartslag iets verlaagd. Ik begon vaak als ik ging sporten met een hartslag van 130. Nu is dat 112. Een flink stuk lager, maar mijn trombosebeen is voor zo'n test niet goed belastbaar. Heb bij 75 watt belasting veel pijn aan mijn been. De bloedsomloop is zeker nog niet in orde. Half september kan ik stoppen met de bloedverdunners. Een half jaar is wel genoeg. Is een standaard behandeling.
Wel is de vraag of ik overstap naar Myfortic. Met zoveel virussen in de lucht zie ik het niet zo zitten. Ik wil eerst een stukje stabiliteit, lijkt mij veel belangrijker.

See you..

PatjeXXX

Geen opmerkingen: