Translate

maandag, december 22, 2008

Toch weer CF????

De titel klinkt niet hoopgevend, maar je moet er niet te zwaar aan tillen. Sinds 12 december ben ik voor de zoveelste keer ziek gemeld door mijn werkgever. Dit keer zeer serieus. Het begon met een rot hoesie op 10 december. Op 11 december maar weer begonnen met een Cipro kuur. Was hard nodig want het ging daarna heel snel. Na het weekend een verkoudheid erbij. Sinds vandaag voel ik me weer een stukkie beter. Op 3 december met Cellcept begonnen. Een week later ziek. Ik weet niet of dit verband heeft met elkaar, maar ik vind het verdacht. Het herstel is erg langzaam.
Door al dat gedoe en natuurlijk ook zieken op het werk bij mij en bij Claudia, wordt het er voor ons ook niet beter op. Ben ik eindelijk een beetje aan het opknappen, ligt Claudia weer op Dekkerswald. Dat is dan de 3de keer dit jaar. Sinds zaterdag ligt Claudia op ULC2. Zondag had ze nog 39,6 koorts, niet gering. Zaterdag was het nog 38,1. Zo zie je maar dat het heel snel kan omslaan. Gelukkig heb ik vakantie zodat 3 keer per dag de honden uitlaten geen probleem is.
Vandaag de startkoppeling van de motor vervangen. Had wel wat voeten in aarde, want dit spul zit vast. Na 20 jaar vastzitten wilt het eigenlijk niet los. Toch gelukt. Anton heeft me vandaag geholpen om de koppeling te vervangen. Starten wilt ie weer, niet te veel doorstarten want er zit nog geen motorolie in het blok. Tevens is de koeling niet aangesloten.
Ik heb wel wat gereedschap moeten aanschaffen, maar al met al toch een kleine 150 euro bespaard door zelf de reparatie uit te voeren. En de kennis over de motor is natuurlijk ook toegenomen. Niet dat ik verwacht in de toekomst weer de startkoppeling te moeten vervangen, de oude is tenslotte 20 jaar meegegaan. Maar een andere Venturist helpen, kan natuurlijk geen kwaad. Wel even een handleiding maken met foto's zodat ie op de website komt te staan van de Venture club. Nu nog de (schakel)koppeling vervangen omdat ie slipt. Dan moet de andere kant van het motorblok los. Omdat er nu toch geen olie in zit moet ik dat maar meteen regelen.

De scooter is inmiddels alweer voor de 4de keer naar de dealer teruggeweest. Nu rijdt ie wel beter. Een keerring (rubber ring) in het blok is vervangen. Je moet er maar opkomen. Inmiddels is er zoveel aan vervangen dat ie bijna weer nieuw is. Gelukkig heb ik garantie op de scooter.

Na bijna 2 weken ziek zijn is het voor de conditie een ramp. Kan weer van voren af aan beginnen. Afgelopen weekend dacht ik even dat ik weer CF had. Taaislijm, behoorlijk vast zittend en een kleur die ik maar al te goed ken. Slijm dat kraakt als je ademt enz enz. Ik was behoorlijk sjagie. Dit is mijn 1ste dieptepunt na mijn trans. Eens moet de eerste zijn. Nu Claudia ook nog in het ziekh. De elend is weer kompleet. Een klote afsluiting van 2008. We komen hier natuurlijk wel doorheen, dus de start van 2009 kan alleen maar beter zijn.

See you...

PatjeXXX

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoop dat het snel weer beter met jullie gaat en dat jullie je wat lekkerder voelen.

Evengoed fijne dagen gewenst.

Groetjes,
Brenda

Alida zei

Gatver, dit is dus echt NIET leuk.
Ging het net zo lekker en dan nu dit.
Ik hop echt dat de CF niet alweer de kop aan het opsteken is.
Laat het asjeblieft een gewone verkoudheisvirus zijn!!
Ach en nu je meisje ook nog in het ziekenhuis.
Nee, dat kun je geen goede afsluiter noemen van 2008.

Dus nu maar een goede start maken in 2009.
Het is jullie zo gegund.

Veel liefs en sterkte van Alida

anne-marie zei

Hoi patje
lees het nu pas, dat het zo vervelend gaat met de gezondheid.
Kan me voorstellen dat je er een dip aan overhoud. Maar je weet zelf daar wordt het niet echt beter van.
beterschap voor jullie beiden groetjes anne-marie