Translate

zaterdag, september 29, 2007

Tochtje toeren

Vorige week heb ik mijn eerste toertochtje mogen ervaren! Helaas was de opkomst wat magertjes. 8 fietsen, 10 mensen. Maar dat was niet minder leuk om mee te maken. Liever een kleine groep, want das makkelijker rijden. Eerst 's morgens om 8:45 uur vertrekken van huis. In het Harde aankomen om 8:50 uur, wat drinken bij het AC en om 10:30 uur begonnen we met de toertocht.












De totale tocht was 142 km. Een aantal plaatsen waar we doorheen zijn gereden: Hattem,Kampen, Genemuiden, Hasselt,Kraggenburg (tussenstop rond 12:00uur),





Elburg en eindpunt Harderwijk op de boulevard (rond 15:00uur). De stop op de boulevard bestond uit kletsen, gebak met wat fris, en daarna binnendoor over de Veluwe richting Apeldoorn en via de snelweg richting Arnhem weer naar huis. Op deze dag heb ik zo'n 350 km gereden en ik was om 18:00 uur thuis. Ik heb een prachtige dag gehad.

's Woensdags had ik weer een gesprek met Bob van het reïntergratieburo Markantis. Het voorstel dat naar het UWV gaat moest ondertekend worden. Er is nog niet over een studiebedrag gesproken omdat het UWV dan bij voorbaat al "nee" zal zeggen. Eerst krijg ik een beroepskeuzetestje en dan adviseert Bob dat een studie noodzakelijk is. Vervolgens wordt er gesproken over geld voor een studie. Misschien dat het UWV dan wel overstag gaat.

Het sporten gaat gelukkig weer wat beter. Ik ben n.l. een tijdje verkouden geweest. Op de longfunctie heeft dat geen invloed gehad maar wel op de conditie. Cardiotraining ging niet zo lekker als voorheen. Maar afgelopen woensdag kon ik toch weer mijn roeirecord verbreken. 1850 meter oud, 1875 meter in 10 min. nieuw. Op mijn Fev1-meter blaas ik nu iets over de 3 liter.

Vrijdag had Claudia een o.h. dag. Alle onderzoeken (checkup dag) van begin van de maand werden besproken. Alles was goed en er viel niets op aan te merken.
Iedereen van de medische staf was tevreden. Wij ook natuurlijk. Ik ben ape trots dat het zo goed gaat met Claudia. Er zijn op Dekkerswald maar weinig CF patienten die het zo goed doen als Claudia, longfuntie 100%, looptest 12 min (bijna 1800 meter) ipv 6 min, alles gewoon vet in orde.

Vandaag ben ik bij Anton geweest, een vriend die ik op Dekkerswald tijdens de opnames heb leren kennen. Als we bij elkaar zijn, komt hij altijd lucht tekort. Altijd feest dus. Hij is aan het verhuizen en ik heb voor hem wat verlichting in de garage en de woonkamer opgehangen. Ik heb me weer eens kunnen uitleven met elektriciteit.

A.s. woensdag heb ik m´n tweede fittest op de sportschool. Ik krijg dan te horen of het schema van de krachtoefeningen moet worden aangepast(wat ik tussendoor al doe). Verder wordt ook de conditie (fietstest), de vetmassa en de peakflow gemeten. Ik ben benieuwd.

See you...

Geen opmerkingen: