Translate

donderdag, juli 18, 2013

van E-flow naar I-neb



Voor de E-flow kon ik geen onderdelen meer bestellen die mijn verzekering nog zou vergoeden. Na zo'n 5 jaar kon ik een andere vernevelaar krijgen en dat is nu de I-neb geworden.




de  E-flow











de I-neb










Mijn persoonlijke ervaringen zijn erg positief met de I-neb,maar dat kan natuurlijk voor iedere CF-er verschillen.
Ik heb de helft minder medicijnen nodig, omdat de I-neb pas medicijnen afgeeft bij inademing totdat alles op is. De E-flow vernevelde continue, waardoor de helft verdween in de omgeving en je in verhouding meer medicijnen nodig had.
Geen gedoe meer met snoeren of meerdere onderdelen, maar gewoon overal kunnen vernevelen met 1 apparaatje waar je maar wilt.

We gaan met de motoren nog op reis naar Zweden, dan zie je mij ergens onderweg rustig staan of zitten met de I-neb! Joepieeeeeeeeeee een blije Claudia

3 opmerkingen:

margriet zei

yes ik ben ook blij met de i-neb veel sneller klaar

Anoniem zei

Kreeg van de week, in het AMC te horen, dat verzekeraars moeilijk doen voor de Chip.
Hierdoor zou de E-flow beter in aanmerking komen en zou Colistine wegvallen (wordt binnenkort met een inhalator gebruikt).
Er zou een E-flow komen, die minder onderdelen verbruikt, dus goedkoper dan computer gestuurde I-neb.

claudevrouw zei

Hallo anoniem,
Ik heb nog niks vernomen over moeilijkheden met vergoeden van de chip. Mocht de inhalator voor colistine op de markt komen, dan kunnen verzekeraars net zo goed moeilijk gaan doen. Vernevelen van colistine zou goedkoper kunnen zijn dan een (nieuwe)inhalator. En het wilt niet zeggen dat een inhalator voor iedereen het gewenste effect heeft. Er is altijd genoeg om te speculeren.
Groetjes Claudia