Translate

woensdag, oktober 05, 2011

Harten Twee en poli dagen

Zaterdag was er door Harten Twee een dag georganiseerd voor mensen die een jaar geleden getransplanteerd zijn. Die ochtend moest ik redelijk vroeg mijn bedje uit en hup op weg naar Doorn. Kwart over negen was mijn aankomst. Motorpak omgeruild voor dagelijkse kleding. Ik heb zelf geen groep begeleid. Wel heb ik bij de groep van ex-longpatiƫnten gezeten en notities gemaakt om een verslag te maken voor de nieuwsbrief van Harten Twee.
Aan het eind van de dag hebben Claudia en moi gewokt in Rhenen. Een erg groot restaurant en het eten was heel lekker met veel keus. Claudia had van tevoren de recensies bekeken op internet en het klopt als een bus. Een ruime 8. Ook de bediening voor een 'Chinees' was heel 'Europees'. Netjes en vlot. Toen we onze buikjes vol hadden stond er inmiddels een rij om naar binnen te mogen. We reden samen weer naar huis.

Zondag had ik het jaarlijkse darttoernooi van Harten Twee. Helaas geen prijs dit keer, maar het was bijzonder gezellig en we kregen allemaal een setje darts kado. Na het vermoeiende darten gingen we met zo'n 24 man uit eten. Helaas was dat een domper, we hebben 1,5 uur moeten wachten op de hoofdmaaltijd. Dan ben je bijna over je hongergevoel heen. Om 20:30 uur gingen we allen naar huis. Ik had geen zin om over de snelweg te rijden, dus de Garmin 'op snelweg vermijden' geprogrammeerd. Was best spannend om in het donker een stuk langs het water te rijden.
Wel 1 akkefietje met een taxibusje gehad die op de weg stopte en vrolijk achteruit reed. De luchthoorn op mijn fiets kwam weer eens goed van pas. Gelukkig hoorde de chauffeur mijn signaal en kwam de taxibus in minder dan een meter tot stilstand voor mijn voorwiel. Ik kreeg het wel even warm van deze actie. Ik kon geen kant op, achter mij stond namelijk ook nog een auto. Maar goed, de hufter reed weer verder en reed via een rotonde terug naar de straat waar ie achteruit in wilde rijden (denk ik). Rond 23:00 uur was ik heelhuids thuis aangekomen.

Maandag mocht ik eerst naar Dekkerswald voor de uitslag van de CF checkupdagen. Alles was verder goed. Vanuit Dekkerswald doorgereden naar Groningen, waar ik om 17:00 uur bij Cor arriveerde. Gezellig OH-en. De volgende ochtend zat ik bij de poli van het UMCG. De hepatitis E is inmiddels uit mijn bloed verdwenen, maar is nog wel in de ontlasting aanwezig. Ook mijn leverwaardes zijn sterk verbeterd. Nog wel iets verhoogt, maar dat komt wel goed. Verder liet de arts een pas bijgewerkt grafiekje in excel zien. De groep die getransplanteerd is tussen 2000 en 2009 doet het erg goed (gegevens UMCG). Na 10 jaar heeft 57% het prima doorstaan. Toen ik op de wachtlijst stond was het 50% bij 8 jaar. Het is fijn om te weten dat de prognose steeds verbeterd. Na het polibezoek ging ik weer naar huis. Dezelfde dag belde de arts dat mijn prograftspiegel wel erg laag was(4,6). De helft van wat de waarde dient te zijn. Ophogen van 2x1,5mg naar 2x2,5mg. Ik voelde me vandaag niet zo lekker, beetje evenwichtsproblemen. Ook dat zal wel weer goed komen.

See you,

PatjeXXX

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Patrick.
Ook ik heb genoten van het darten in Weesp.
Volgend jaar doe ik mee hoor!!
Denk dat ik ga trainen met darts met zuignapjes, vanaf mijn bedje op de spiegeldeur. Zie je waarschijnlijk weer op de themadag "op de wachtlijst".
Hou je goed, en tot ziens.
Rietje