Translate

vrijdag, april 03, 2009

Zomerkleuren

Hallo allemaal!
Wat een weertje zeg, lijkt wel zomerrrrrrr. Heerlijk!! Komt mooi uit omdat ik ook nog een zomertype blijkt te zijn volgens de kleurenadviseuse(koele rose-paars-creme+blauwe kleuren matchen het best). Zie foto met coupe plat vanwege het witte mutsje dat ik al de tijd heb moeten dragen, zodat je je niet door de haarkleur laat afleiden. Het was superleuk en twee uur lang zijn er tientallen kleuren bij mijn gezicht gehouden, waarna ik uiteindelijk een boekje meekreeg met de voor mij geschikte kleuren op gebied van kleding, make-up, schoenen en sieraden. Ik vond het echt even een verwenmiddag.

Patrick is sinds vier dagen weer een beetje "op de been" zonder pijnstillers en heeft gistermiddag een stukje op de motor gereden. Als ie dat doet, dan gaat het goed. Jammer genoeg heeft het herstel lang geduurd, maar "het loopt zoals het loopt"(hihi).

Roos had gisterochtend haar make-over. Haar baarmoeder is verwijderd en aan beide ogen is aan de bovenkant en onderkant overvloedig vel weggehaald. Ze heeft nu mooie grote kijkers, waarbij haar oogwimpers niet meer over haar oogbollen schuren dat voor veel traanvocht zorgde. Volgens de dierenarts waren we er met de castratie op tijd bij, omdat er cysten in de eierstokken zaten en de baarmoeder vergroot was. Afgelopen nacht heb ik als bezorgde "moeder" in de woonkamer bij de hondjes geslapen omdat Roos niet mag krabben en springen vanwege de wonden. Uit voorzorg draagt ze een plastic kap om 'r koppie zodat ze niet aan de hechtingen bij haar ogen kan komen. Ik heb af en toe kunnen slapen, maar om de zoveel tijd kwam ze met haar lampenkap boven m'n gezicht staan piepen. Vandaag moesten we alweer terug voor een controle en ziet het er heel goed uit. Na Pasen mogen we weer terug dat hoort bij de nazorg zonder extra kosten. Voorlopig krijgt Roos nog een week pijnstillers, oogzalf, oorzalf en een zalfje tegen de geïrriteerde huid op haar buikje.

Eergisteren heb ik nog een hele leuke foto van de hondjes gemaakt in de achtertuin, die ik nog op de weblog zal plaatsen.

Vanmorgen had ik een controleafspraak op Dekkerswald. Ik had mondeling toegestemd om vanaf vandaag mee te doen aan een medisch wetenschappelijk onderzoek voor levofloxacine. Dit antibioticum wordt sinds kort intraveneus gebruikt bij CF-ers met ernstige longontstekingen, maar ze weten nog niet of het ook geschikt is om te vernevelen. De papieren hoefde ik niet te ondertekenen omdat ik niet mee kan doen aan het onderzoek. De arts had zich per ongeluk verkeken op wat cijfertjes. Ik blijk met de longfunctie boven de norm te zitten om mee te kunnen doen. Helaas voor het onderzoek, maar eigenlijk ook wel goed nieuws voor mezelf!! Dat ik sinds januari Propolis ben gaan gebruiken vindt de arts geen probleem, vooral als ik mij er beter door voel en minder ziekenhuisopnamen heb. Tot op heden gaat het heel erg goed......we gaan dan ook weer de goede maanden van het jaar tegemoet.

Een fijn weekend allemaal!! Groetjes Claudia

Geen opmerkingen: