Translate

zaterdag, november 03, 2007

Gesprekken en nog eens gesprekken...

Het was een OH weekje. Maar voor een goede zaak, n.l. voor mezelf. Donderdagavond was het bij Randstad niet druk. Introductieavond voor werkgevers. Ik heb in ieder geval met 5 bedrijven een gesprek gehad, en 3 krijgen mijn cv opgestuurd. Het was ook zeer leerzaam, om mezelf te verkopen en om te luisteren naar wat werkgevers kunnen bieden. Omdat er een grote krapte is aan technisch personeel willen ze graag water bij de wijn doen. Het enige probleem dat er is, is dat ik uren moet kunnen opbouwen. Werkgevers willen dit probleem best oplossen en dat biedt dan ook een goed perspectief voor mij. Als je maar met ze kan praten. Een uitzendburo werkt anders, ze gaan alleen af op de beschikbare banen en niet naar de beschikbare mogelijkheden. Dat is een heel groot verschil. Het was dan ook een uitgesproken moment om in te gaan op de uitnodiging van Randstad om met bedrijven in contact te komen.

Vrijdag heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek gehad bij Kropman. Kropman is een grote installateur die vestigingen heeft door heel Nederland. Het was een lekker gesprek. Ontspannen, en duidelijk de mogelijkheden aan elkaar kunnen uitleggen. Het duurde een uur en een kwartier. Ik heb hierover wel een goed gevoel, maar ik wil wat te kiezen hebben. Waarschijlijk komen er aankomende week nog een paar afspraken bij.

Ik ga het mezelf wel moeilijk maken. Ik moet dan alle plussen en minnen gaan afwegen. Het is de bedoeling dat ik met deze beslissing een aantal jaren vooruit kan.

De cursus bij Markantis om aan een baan te komen werkt dus wel. Alleen bij mij op een manier van, liever nu al solliciteren dan die cusus afmaken.

See you..

Patrick

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Patrick,

Ik lees alleen maar goede berichten, maar kijk wel uit dat je je zelf niet voorbij holt. Heel veel succes met het solliciteren

Groetjes Renate