Translate

dinsdag, juli 03, 2007

Wat gaat de tijd snel

Het is alweer dinsdag. Al weer 5 dagen thuis. Gisteren lag Tiscali er uit en ik ook. 's Ochtends kwam het avondeten van de zondag eruit. Mijn maag kan nog niet tegen alle opwinding die er het weekend geweest is. Zaterdag ging echt goed, zondag Bram opgehaald uit het pension (zelf auto gereden). Zijn we in ieder geval weer kompleet. Bram kende mij niet meer. Mijn stem en geur zijn voor hem vreemd. Maar nu begint het weer te komen. Hij luistert in ieder geval wel. Uitlaten kan nog niet, als ie een keer flink aan de riem trekt denk ik dat mijn arm en borstbeen er achteraan vliegen. Claudia is dus nog ff degene die de klos is.

Verder vandaag weer een afspraak bij de fysio gemaakt voor volgende week maandag. Tevens wordt dan alle zuurstof opgehaald door Vivisol. Weer meer plaats in huis. Weg met die rotzooi, lekker alles doen zonder die zuurstofflessen. Wat een zegen.
Ik ben af en toe nog steeds verbaasd dat nu alles zonder zuurstof kan. Bij inspanning geen desaturatie meer, maar spieren die moe worden van de inspanning. Lekker gezond.

Ondertussen moet ik nog wel de pijnstillers afbouwen, maar daar ben ik al bijna mee klaar. Nog maar 10 mg MS Contin per dag. Na de controle van donderdag, de eerste controle in Groningen, stop ik met die pijnstiller dan houd ik alleen nog Paracetamol over. Pijnstillers afbouwen is toch een hele klus, omdat je daar na vermindering, toch last van hebt. De eerste 2 dagen heb je wat meer pijn als daarvoor. Het is voor een goed doel maar doorzettingsvermogen is dan wel nodig. En als je op deze manier door een transplantatie heenkomt lijkt de rest eigenlijk een peuleschil. Zo voelt het tenminste.

Ik ben erg blij dat ik toch naar huis mocht ondanks dat de bronchoscopie en de nierpomp niet doorging, dat geeft aan dat ze er in Groningen ook vertrouwen in hebben. Want controles gebeuren eigenlijk altijd voordat je naar huis mag. Logisch eerst zien dan geloven.
Eind deze maand worden de onderzoeken ingehaald en moet ik een paar dagen in Groningen blijven. Maar dat geeft niet want dan zal het vast beter met me gaan.

Claudia heeft alle hechtingen van Bram er zelf uitgehaald, hoeven we niet extra naar een dierenarts.


See you.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé Pat,
Die spullen van Vivisol is geen rotzooi hoor, maar degelijk materiaal. A.s maandag kom ik alles ophalen en natuurlijk weer wat koekjes voor Bram. Ik ben hartstikke blij voor je dat alles goed gaat en hoop je in een andere gelegenheid je nog eens te ontmoeten. Dus ik bedoel niet meer thuis voor de zuurstof.
Het gaat je goed en heb met plezier je weblog gelezen.
Groetjes Eric,

Anoniem zei

Ha Pat!
Lekker weer thuis...
Kom je wel een beetje tot rust?
Nu nog van de dope af... haha
Leuk al die versieringen thuis. We hebben allemaal meegeleefd en Claudia hield ons goed op de hoogte via de site.
Wel bijzonder als de hond je niet meer herkent. Lijkt me maar raar.
Ik moest wel even lachen toen je schreef over het uitlaten. In gedachte zag ik Bram met een arm aan de riem al wegrennen. Het is niet leuk maar we lachen er maar mee....
Groetjes Tanja

Anoniem zei

Hoi Patrick,

Ik hoorde van Jolanda dat je morgen weer naar de fysio komt. Leuk om je weer te zien.

Groetjes en tot morgen,
Rianne